Weekend

Allmänt / Permalink / 0
Skön helg måste jag ju säga! En lugn och pysslig fredagskväll med päronen och en trevlig lördag med trevligt middagssällskap och superfint sällskap till kvällsfikan. Det blev även en solig och skön söndagseftermiddag ute i stan med ytterliggare ett fint sällskap. Sen får man ju inte glömma att det är fars dag idag, så lite choklad och triss blev det till farsan!

Vi började lördagsmorgonen perfekt med lite träning och sen bjöd jag på en god frukost. Gjorde en hemmagjort joghurt med lite bär, frö, nötter osv.. till det blev det en proteinsmoothie med bananpannkakor, bär och hemmagjord sylt. Gött säger jag bara!

Får ju inte glömma att jag bakade otroligt goda lussebullar i fredags tillsammans med morsan. Det blev en liten mix där med receptet, valde att kavla ut degen så som man gör med kanelbullar och därefter så bredde jag på en "smet" gjord av socker, smör och riktigt vaniljsocker. Så nästan som kanelbullar, utan kanel ofc. Bullarna blev supersaftiga, söta och knapriga i botten av smörblandningen. GÖTT!

Jag gillar vinterhelgerna för de är alltid så mysiga och lugna. Så jag avslutar denna vecka och helg med en film och lite söndagsmys med massa gott! 
(null)

(null)

(null)

(null)

Till top